gårdagen i oord :)

först så vid 11 tiden åkte vi bort mot lokalen där festen/kalaset skulle vara.
vi gjorde iordning det sista och så :)
för mellan 1-4 så var det öppet hus, gammelmormos kompisar kom :)
vi åt typ vid 1 tiden, och sen fikade vi lite senare där.
åkte därifrån då vid 4, för sen vid 6 så började släktkalaset :)
då medans tiden så åkte vi in till stan igen(a)
fick med mig två tröjor hem :p
åkte tillbaka till 6 tiden.
och då hade resten kommit, hehe :)
jag,syster,mina kusiner och mina sysslingar gick ner till fotbollsplan och spelade :D 
super roligt! 
och då tränade nåra killar bredvid om var typ över 18?
haha, tror vi tog deras plan, men shit samma(a)
sen kom pontus och hämta oss :)
pontus är mammas kusin :p 
och då åt vi, sen gick vi tillbaka till fotbollsplanen,
men då hade dom där killarna tagit våran plan :/ 
så vi fick ta en annan plan, 
och då vare nåra andra killar som tränade bredvid som var säkert typ 13-15 år.
var lag med martin(kusin) och gustav(syssling) :)
och vi spela mot ebba(syster),patrik(kusin) och viktor(syssling) :)
hade jätte roligt, men dom vann :/ 
för marint ville inte vara med mer sen, så vi spela 2-3..
men efter typ 40 min gick vi tillbaka bort mot festen :)
trodde det var fika då, men icke sa nicke!
då gick vi in i skogen, så cyklade nåra barn förbi.
så viktor böra prata med dom, elr snarer skrek ;)
men sen efter typ 30 min vare fika, 
så vi gick in och fikade på tåååårta!
och då hade det ju börjat mörknat lite.
så när vi skulle gå till fotbollsplan, så vågade vi inte,
för man måste gå igenom skogen lite.
och gustav och patrik sa att dom såg nån med vit klänning i skogen :s
vart ju ännu räddare då ju :o 
men sen så frågade vi pontus om han kunde följa med,
och det kunde han :D 
men spelade bara fotboll typ 7 min?
för sen gick vi tillbaka, haha xd
och sen så började dom sjunga där inne i lokalen. :)
så sjöng pontus sen, han är riktigt duktig på gitarr och song!!
armin tyckte att vi barnbarnbarn skulle sjunga för gammelmormor.
så det gjorde vi xd
vi sjöng idas sommar visa.
men kunde ju bara förste versen, så det lät väl inte så bra sen dom andra versena..
men mamma filmade in allt så lägger upp det när jag kommer hem till kumla :p
typ 30 min senare så öppnade gammelmormor alla paketen.
hon fick lite allt möjligt :p
vid 11 tiden åkte först gustav och viktor,
och sen åkte martin och patrik..
så jag och syster var kvar som ensama barn, jätte roligt -.-
ah, vi åkte, snarare gick hem sen runt 12 tíden..
fast då vare ju folk kvar och så :p

gick hem, och så somna vi rätt så fort^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0